Thanx as well for me Gentlemen Officers of First Strike, dumbduck as I usually am, I didn't understand the advice "File/Pref ..." thingy and added "+widescreen 1" in the launcher shortcut ... CTD !!
But just ONE search in your forum (first visit), I did find the exact explanation to my problem i.e. understanding that it exists a File Menu in the laucher ... 
Anyway, I played it last night in windowed (solo) and really enjoyed it. I must say that I have reinstalled BF2142 only to be able to play First Strike 1.5 !! A very good MOD indeed and beautifull, such a great work you made, I expected this a long time.
Merci Messieurs les Officiers de First Strike, une recherche (toute première visite) et je trouve directement la solution à mon problème de CTD en widescreen ... J'étais pas foutu capable de m'apercevoir que le launcher avait un File menu, idiot de canard que je suis, j'avais par dépit indiqué le "+widescreen 1" dans le raccourci du launcher ...
J'y ai quand même joué hier soir (solo) en windowed et j'ai adoré. Excellent travail pour un excellent et magnifque MOD, j'attendais ça depuis longtemps. Je tiens d'ailleurs à vous signaler que j'ai expressément ré-installé BF2142 dans l'optique de jouer à First Strike !!
"I'm your father, Luke - Darth Vador"
"I'm your feather, Duck - Darth Duckor"
DuckDAWorld